woensdag 14 december 2011

Wat te doen met restjes vilt?

In de kast hier liggen ontzettend veel restjes vilt. Klein en groot, dik en dun, alle kleuren door elkaar. Ik vind vilt een fijn materiaal om mee te werken. Het rafelt niet, hoeft niet afgewerkt te worden, de kleuren zijn erg mooi en het is bovendien nog een natuurlijk product ook (wolvilt).


Voor de kettingen dit ik gemaakt heb, had ik geen grote stukken vilt nodig. Enkel kleine stukjes; ik heb vierkantjes van 2 bij 2 cm gebruikt. Deze vierkantjes, in verschillende kleuren en dikten, plakte ik op elkaar met Aslan (dubbelzijdig plakkend). Zo ontstonden er een soort Engelse dropjes.


Als laatste rijg je die dan aan elkaar, met telkens een houten kraal ertussen. Aan de bovenkant (bij de nek) heb ik alleen houten kralen gebruikt. Op deze manier "prikt" het niet tegen de huid aan.


Zijn ze niet leuk geworden?

Fijne dag allemaal!
:)

3 opmerkingen:

  1. Ze zijn Prachtig en zo gebruik je alles restjes goed en ruimt het ook nogeens lekker op. Jij ook een fijne dag ,groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a good idea!!
    I like your blog by the way!!!

    Have a nice Saturday!

    Hugs from Norway:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bijzonder en wat mooi. Lijkt me heel leuk om ook eens meer met vilt te doen, zeker als ik dit zie.
    groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen